Trumpas aprašas
Ikimokyklinio ugdymo pedagogo padėjėjo modulinė profesinio mokymo programa skirta parengti kvalifikuotam ikimokyklinio ugdymo pedagogo padėjėjui, kuris gebėtų savarankiškai prižiūrėti vaikus ikimokyklinio ugdymo įstaigos patalpose ir lauke, padėti ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo pedagogui vykdyti ugdomąją veiklą.
Asmuo, įgijęs ikimokyklinio ugdymo pedagogo padėjėjo kvalifikaciją, galės dirbti valstybinėse ir (arba) nevalstybinėse švietimo įstaigose, vykdančiose ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programą.
Dirbama su vaikais individualiai ir grupėje, veikla yra prižiūrima aukštesnės kvalifikacijos darbuotojų. Tipinės darbo priemonės: asmens higienos reikmenys, patalpų ir aplinkos priežiūros darbų priemonės, ugdymo ir kitos priemonės, būtinos vaiko priežiūrai ir ugdymui užtikrinti.
Ikimokyklinio ugdymo pedagogo padėjėjas dirbdamas vadovaujasi darbuotojų saugos ir sveikatos, ergonomikos, higienos, priešgaisrinės saugos, maisto saugos, kokybės, higienos ir tvarkos palaikymo reikalavimais, bendraisiais sveikatos saugos reikalavimais, garantuoja asmens duomenų apsaugą, garbia vaiką ir jo šeimą, laikosi pozityvaus bendravimo, komandinio darbo nuostatų, profesinės etikos normų, vertybių, siekia nuolatinio profesinio tobulėjimo, žinių atnaujinimo.
Mokytis pagal šią programą galima:
Kuo dirbsi?
Įgijęs ikimokyklinio ugdymo pedagogo padėjėjo kvalifikaciją, galėsi dirbti valstybinėse ir (arba) nevalstybinėse švietimo įstaigose, vykdančiose ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programą. Galėsi dirbti su vaikais individualiai ir grupėje.
Ko išmoksi?
Padėsi ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo pedagogui vykdyti ugdomąją veiklą, mokėsi tinkamai prižiūrėti vaikus ikimokyklinio ugdymo įstaigos patalpose ir lauke.
Profesijos mokytojai
„Žmogus, judinantis kalną, pradeda nuo mažų akmenėlių.“ (Konfucijus)
Sonata Švabauskienė
Psichologijos mokytoja bei raidos ir edukologijos psichologė. Mokytojos didžiausias džiaugsmas – jaunimas, siekiantis žinių tiek akademinėje, tiek profesinėje veikloje. Psichologijos pamokose mokytoja kartu su mokiniais gilinasi į profesijos subtilybes, analizuoja situacijas, ruošia projektus, džiaugiasi pasiekimais bei padeda siekti užsibrėžto tikslo – tapti profesionaliu specialistu.
,,Mūsų veiduose tespindi gyvenimo džiaugsmas, meilė, šypsena – tai paskatins vaikus, jaunuolius kurti, drąsiai žvelgti į ateitį, žadins norą tyrinėti besikeičiantį pasaulį, atrasti veiklą, kuri džiugins, atvers naujas galimybes, pildys svajones.“
Rita Matulevičienė
Auklės, ikimokyklinio ugdymo pedagogo padėjėjo profesijos mokytoja, chemijos mokytoja metodininkė. Didžiuojasi pasirinkusi mokytojo profesiją, džiaugiasi studijose įgijusi dvi specialybes: chemijos ir buities kultūros (technologijų) mokytojos. Tai suteikia galimybę dirbti auklės bei ikimokyklinio ugdymo pedagogo padėjėjo profesijos mokytoja ir chemijos mokytoja Gimnazijos skyriuje, artimiau susipažinti su įvairaus amžiaus žmonėmis – nuo mažų vaikų, jaunuolių iki suaugusių žmonių. Kartu su visa centro bendruomene mokytoja siekia padėti mokiniams rasti savąjį gyvenimo kelią, jaustis saugiems šiame besikeičiančiame pasaulyje. Pasak mokytojos, svarbiausia vertybė – šeima, o džiaugsmo daugiausiai suteikia kūrybinė veikla. Didžiulis gyvenimo tempas, įvairūs iššūkiai bei pokyčiai paliečia kiekvieną, skatina nuolat mokytis, ieškoti, prisiderinti, komunikuoti.
Praktikos galimybės
Pabaigus mokytis visų programos modulių, vyksta praktinis mokymas įmonėje. Toliau rasite socialinių partnerių, t. y. įmonių, su kuriomis bendradarbiaujame ir kuriose vyksta praktinis mokymas, sąrašą.
Praktika (įvadas į darbo rinką) vyksta nuo vienos iki dviejų savaičių.