Versija neįgaliesiems Puslapio struktūra  

Karšta naujiena

Projekto „Vietų vardais į mus gimtoji žemė kalba“ K. Būga, skirto vietovardžių metams paminėti, pristatymas 2019-12-06 13.00 val. centro aktų salėje.

2019 m. gruodžio 9−10 dienomis Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centro vidaus auditoriai atliks kokybės vadybos sistemos vidaus auditą >>

„Erasmus+“ stažuotė Italijoje

2019 m. kovo 4-22 d.  vyko „Erasmus+“ projekto „Profesinis tobulėjimas su „Erasmus+“ (Nr. 2018-1-LT01-KA116-046769) dalyvių stažuotė Italijoje. Joje dalyvavo dešimt įvairių profesijų besimokantys centro mokiniai.

Dalyvių įspūdžiai:

 Kristina Rudkovskaja ir Regimantas Šimas (apeigų ir švenčių organizatoriaus mokymo programos mokiniai).

„Šiais metais mums teko galimybė dalyvauti „Erasmus+“ stažuotėje Italijoje. Stažuotė truko 3 savaites Fodžia regione, Vico Del Gargano mieste, ,,Centro Uria” senelių dienos globos centre. Pagrindinės veiklos buvo susijusios su Alzheimerio liga sergančių senelių dienos veiklų organizavimu. Pirmoji savaitė buvo pažintinė. Susipažinome su italų darbo kultūra, bendravimo etika ir t.t. Sunkiausia buvo „perlipti“ kalbos barjerą, veiklų organizavimas tiek rūpesčių nesukėlė. Su „Centro Uria“ įstaigoje esančiais seneliais mes ruošėmės artėjančioms šv. Velykoms, piešėm dekoracijas, plakatus, karpėm atvirutes, grojom ir dainavom. Suorganizavome dar dvi šventes:

  • Velykų šventę su lietuviškomis tradicijomis Vico Del Gargano vaikų namų auklėtiniams.
  • Kovo 11-osios šventę, kuri buvo baigiamoji, jos metu buvo įteikti Europass dokumentai.

Abi šventės pavyko puikiai, pradedant organizavimu ir baigiant jų įgyvendinimu. 

Turėjome ir laisvo laiko, kurį išnaudojome keliaudami po Gargano pusiasalį. Aplankėme tokius miestus kaip Rodi Garganico, Vieste, Manfredonija, Pieschici. Mieste, kuriame gyvenome, taip pat radome įvairių pramogų: kino teatrą, biliardinę, begalę barų bei kavinių, muziejų ir pan. Tik atvykus į Vico Del Gargano miestą pirmą dieną, mus pasitiko dviejų dienų Užgavėnių fiesta. 

Apibendrindami visą stažuotės laiką, galime teigti, kad šios trys savaitės mums suteikė be galo daug patirties. Išmokome bendrauti su senoliais, sergančiais sunkiomis ligomis, išmokome dar labiau pasitikėti savimi, nebijoti bandyti susikalbėti su vietiniais net ir nemokant italų kalbos, išmokome suderinti italų ir lietuvių papročius organizuojant šventes ar bendrą darbą. Esame labai dėkingi už suteiktą galimybę išvykti į šią stažuotę, mums ši patirtis buvo neįkainojama.“

 Dovilė Kancerevičiūtė ir Nijolė Viškelytė (auklės mokymo programos mokinės).

„Praktiką atlikome Vaikų ir jaunimo socializacijos centre ,,Peter Pan“. Dirbome su įvairaus amžiaus vaikais (nuo 5 iki 17 metų). Buvo smagu bandyti pritaikyti įvairius žaidimus skirtingo amžiaus vaikams, stebėti kaip jie įsitraukia į organizuotas veiklas. Nors susikalbėti tiek su vaikais, tiek su personalu buvo sudėtinga, tačiau iškilę sunkumai nesutrukdė planuoti vaikų veiklų ir spręsti problemų, susijusių su vaikų charakteriu. Su vaikais šventėme kovo 8-ąją, iš popieriaus kūrėme gėlytes, piešėme bei karpėme. Puošėme centrą, žaidėme lauke, vykome prie jūros. Paskutinę darbo dieną surengėme vaikams Velykinę šventę, kurios metu dalijomės vieni kitų tradicijomis bei žaidimais. Buvo labai smagu atlikti praktiką šiame centre, nes kolektyvas visuomet buvo nusiteikęs padėti, vaikai linkę bendrauti bei žaisti. Dirbdamos centre ,,Peter Pan“ išmokome labiau susikoncentruoti į vaiko emocijas. Pagilinome žinias apie tai, kaip planuoti vaiko veiklą. Įgytas žinias pritaikysime praktikoje Lietuvoje. Turiningai leidome ir laisvalaikį, labiausiai žavėjomės gamta ir jūra.“

Miglė Emilija Bytautaitė ir Domas Borodinas (masažuotojo mokymo programos mokiniai).

„Praktiką atlikome senelių globos namų dviejuose padaliniuose „Casa Stella Maris“ ir ,,Per Anziani“. Turėjome progą susipažinti su fizioterapeuto darbo specifika, stebėti darbą su senyvo amžiaus žmonėmis, buvom supažindinti ir apmokyti fizioterapeuto masažavimo technikos. Taip pat turėjom galimybę stebėti, kaip masažus atlieka pirmo ir antro kurso kosmetologės „Orto Urbano“ įstaigoje. Žinoma, mums teko ne tik viską stebėti, bet pademonstruoti ir savo sugebėjimus: teko masažuoti senelių globos namų darbuotojus, parodyti savo žinias kosmetologėms bei pademonstruoti fizioterapeutui, kaip yra atliekamas klasikinis bei tradicinis Khmerų masažas. Be abejo, reikėjo ne tik dirbti, buvo galimybė susipažinti su Italijos kultūros bei architektūros paveldu. Laisvalaikiu tyrinėjome Manfredoniją,  vykome į ekskursiją, kurios metu buvo atskleista gražiausia Italijos pusė – kalnai, jūra, gamta. Mes džiaugiamės ir esame dėkingi, kad turėjome tokią progą sudalyvauti šioje programoje, nes įgijom įvairiapusės praktikos, žinių ir patirties bei, žinoma, galėjom pakeliauti ir susipažinti su kitos šalies kultūra.“

Virgilijus Vinciūnas, Aida Franckevičiūtė, Vilma Stankauskaitė, Laura Dzikavičiūtė (socialinio darbuotojo padėjėjo mokymo programos mokiniai).

„Pietų Italijoje buvome tris savaites. Nei per daug, nei per mažai. Pamatėme nemažai Italijos gamtos, susipažinome su kultūra, aplankėme keletą miestų. Skirtumas tarp Lietuvos ir Italijos yra akivaizdus. Ten vyrauja visiškai kitoks žmonių mąstymas, supratimas bei gyvenimo būdas. Jokios įtampos, streso, skubėjimo...Tai savotiškai sužavėjo mus. Gamta pasakiška – kalnai, jūra... Ir visam tam grožiui „prieskonį“ suteikia saulė. Mėgavomės net +25 laipsnių šiluma kovo mėnesį.

Mūsų darbo vieta buvo „Stella Maris“ senelių globos namai Manfredonijoje. Iš pradžių buvo sunku įsivažiuoti į darbo ritmą. Tačiau palaipsniui viskas klostėsi vis geryn. Susidraugavome su personalu, sužinojome, kur ir kokius darbus reikės mums atlikti. Teko dirbti įvairius darbus. Tvarkėme kambarius, padėjome kitiems darbuotojams maitinti bei prižiūrėti senjorus, padėjome tvarkyti stalus valgykloje, rūpinomės senjorų higiena, teko ir pabendrauti su seneliais, išklausyti jų raudas bei palaikyti morališkai. Buvo gaila atsisveikinti su visais. Tikėkimės, jog personalas bei senoliai prisimins mus kaip geraširdžius bei smagius mokinius iš Lietuvos. Džiaugiamės, kad turėjome tokią galimybę patobulinti savo žinias ir gebėjimus.“

 atvira informavimo konsultavimo orientavimo sistema