Versija neįgaliesiems Puslapio struktūra  

Rekomendacijos pedagogams, ugdymas nuotoliniu būdu,atsižvelgiant pagal individualius poreikius

Rekomendacijos pedagogams, ugdymas nuotoliniu būdu, atsižvelgiant pagal individualius poreikius 

Situacija šiuo metu yra kitokia, todėl turime priimti iššūkius bei galimybes išmokti dirbti su įvairiomis technologijomis, pasitelkiant internetą, interaktyvius jo pateikimo būdus, galimybę palaikyti ryšį įvairiomis komunikacijos priemonėmis - garsu, raštu ir vaizdu.

Remiantis PPT rekomendacijomis, perteikiu informaciją, kaip efektyviai planuoti ir įgyvendinti ugdymo(si) procesą nuotoliniu būdu su įvairių gebėjimų mokiniais.

REKOMENDACIJOS PEDAGOGAMS

Visų pirma, kviečiu susimąstyti, kad dabartiniame kontekste mokinys turi „susigyventi“ su nauja situacija, naujais reikalavimais. Jam labiausiai reikia saugumo, mūsų paramos ir supratimo bei pagalbos iš naujo sudėlioti savo pasaulį. Orientuokimės į palankaus emocinio mikroklimato kūrimą

Kurkime galimybes mokiniams dirbti grupėje nuotoliniu būdu, pavyzdžiui, atlikus savo užduoties dalį, perduoti (persiųsti) ją tęsti kitam. Sparčiau besimokantys mokiniai gali padėti kitiems. Sudėtingos situacijos akivaizdoje, vaikai turi galimybę mokytis bendruomeniškumo, palaikymo.

Mokiniams svarbu mokytis savo tempu, gauti poreikius ir gebėjimus atitinkančias užduotis, nepervargti. Namų darbams atlikti pateikime nedaug užduočių, nes jas mokiniai atliks savarankiškai. Orientuokimės į kokybę, o ne į kiekybę

Pagalvokime apie alternatyvius atsiskaitymo būdus, galimybę kaupti balus, pastangų, nuolatinio mokymosi įvertinimą. Akcentuokime pažangą, padrąsinkime mokinius.

MOKINIAMS, TURINTIEMS GIRDIMOJO SUVOKIMO SUTRIKIMŲ:

  • Surašome nurodymus, instrukcijas, nubraižome schemas, kuriomis mokinys gali pasinaudoti klausydamasis aiškinimo.
  • Pasitiksliname, ar mokinys suprato žodines instrukcijas, sąvokas. Skatiname klausti, jei nesuprato žodinių nurodymų, paaiškinimų.

MOKINIAMS, TURINTIEMS REGIMOJO SUVOKIMO SUTRIKIMŲ:

  • Vengiame sudėtingos, nepakankamai aiškios simbolinės vizualinės informacijos. 
  • Mokome sumažinti vizualinių stimulų kiekį darbo lape ar knygoje, palikti tik tą vietą, kuri tuo momentu reikalinga darbui. 
  • Paryškiname tamsesniu šriftu ar kita spalva mokinio painiojamus elementus (panašias raides, skaičius, rodykles, kampus ir kt.), tekste pabraukiame svarbiausią informaciją.

MOKINIAMS, KURIEMS SUNKU ĮSIMINTI:

  • Naują instrukciją pateikiame po ankstesnės užduoties atlikimo. 
  • Skatiname mokinį žymėtis svarbiausią informaciją. 
  • Mokome susidaryti esminės informacijos santrauką, planą, schemą, korteles, užuominų lentelę ir jais naudotis. 
  • Mokome naudotis papildoma informacija (žodynais, žinynais, enciklopedijomis).

MOKINIAMS, KURIEMS SUNKU SUSIKAUPTI:

  • Orientuojamės į trumpų užduočių pateikimą ir siekiame jų užbaigimo, o ilgesnes ir sudėtingas suskaidome etapais /dalimis arba padedame mokiniui susidaryti užduočių atlikimo planą, 
  • Aptariame vieno etapo (užduoties dalies) atlikimo laiką su vaiku (galbūt jam patiks naudotis laikmačiu?). 
  • Vienu metu vaikui pateikiame tik vieną užduotį. 
  • Tarp užduočių darome pertraukėles. 
  • Kaitaliojame užduočių pobūdį. 
  • Pratiname pasitikrinti atliktą darbą, skiriame tam laiko. Paskatiname už pastebėtas ir ištaisytas klaidas. 
  • Primename mokiniui, kad jį supančioje aplinkoje neturi būti blaškančių dirgiklių. 
  • Pagiriame po atliktos užduoties.

MOKINIAMS, KURIE TURI ELGESIO SUNKUMŲ IR (AR) ĮVAIRIAPUSĮ RAIDOS SUTRIKIMĄ:

  • Aiškiai nurodome: dienos darbus, jų laiką, eigą, trukmę, pabaigą. Numatome galimybę prireikus padaryti pertraukėlę. 
  • Naudojant vaizdinę struktūrą, pateikiame nuoseklią užduoties atlikimui reikalingų veiksmų eigą. 
  • Vienu metu laviname tik vieną įgūdį. 
  • Mokome vaiką nuosekliai savarankiškai dirbti (primenant, kontroliuojant, naudojant struktūruoto ugdymo metodus). 
  • Kreipiamės į mokinį vardu, taip sugrąžindami jo dėmesį. 
  • Išlaikome vidinę ramybę – nekeliame balso, vengiame šauktukų, didžiųjų raidžių tekste, bendraujame ramiai, palaikančiai. 
  • Vengiame kritikavimo, akcentuojame sėkmes.

Parengta remiantis Vilniaus PPT rekomendacijomis

 

Kontaktai susisiekti:
Specialioji pedagogė Gitana Baranskienė  el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

 atvira informavimo konsultavimo orientavimo sistema